16.6.2013

012 - Tervemenoa

Greetings from Ritsumeikan Asia Pacific University (APU) in Beppu, Japan! I am pleased to inform you that the following student(s) have been accepted for the 2013 Fall intake: MINÄ MINÄ MINÄ!

Jännitys ja vaihdon vääjäämättömyyden tahallinen ignooraaminen on ohi ja syksy Japanin ihmemaassa varmistettu! Tiedossa on nyt tarkka päivä milloin on aika karistaa Suomen tomut jaloista ja lähtöön on jäljellä enää 92 päivää. Kokonaisuudessa vaihto tulee ajoittumaan välille 16/9-15/2. Tuntuu ihan käsittämättömän oudolta - asia jota on odottanut koko pienen ikänsä on parin hassun päivän päässä. 

Lentoliput on tarkoitus ostaa alkuviikosta. On ollut kauhea dilemma päättää, minkälaista lippua olen vailla ja mihin kaupunkiin aion laskeutua tms. Kaupunki periaatteessa on nyt selvillä - Osakan reissu jää välistä ja menen suoraan Fukuokaan. Nyt kiikarissa on kaksi vaihtoehtoa: Japan Airlinesin erikoistarjous 820€ Helsinki-Fukuoka yhdellä vaihdolla. Lipun muutokset sallittu n. 150€ hintaan, mutta jälkimmäisen lennon on tapahduttuva viimeistään 6kk päästä ensimmäisestä. Helsinki-Tokio välillä operoidaan uudella 787 dreamlinerilla ja sisäinen lentokonenörttini himoitsisi lentoa tällä uutuuttaan kiiltävällä koneella... Toinen vaihto olisi miljoonalla vaihdolla (2 vaihtoa + 1 välilasku) Lontoon, Hong Kongin ja Taipein kautta Cathay Pacificillä. Hinta 807€, muutos maksaa 100€ ja perillä saa olla 12kk... Äääääh. Tehkääpä joku päätös  mun puolesta, oon ihan kujalla! 


Sain sähköpostissa alustavan infoläpyskän ja postissa tulee perässä laajempi hyväksymispaketti, jossa pitäs olla mm. vuokranmaksulasku. Pitäisi tosiaan jostain pierasta +2000€ ens kuussa että voin maksaa koko puolen vuoden vuokrat etukäteen... Harmi että koulun tuen saa vasta elokuussa eikä sekään oo ku joku reilu 1000€. Onneksi parin viikon päästä on taas tilipäivä. Ensimmäisen rokotteen ajattelin käydä iskemässä heinäkuun ekalla viikolla, muut umpitärkeät ostokset jäänee elokuulle. 

Google mapsista napattu kuva mun tulevasta asuntolasta! Lähde

Ja juuri kun pääsin aikaisemmin puhumaan raha-hanojen sulkemisesta niin enköhän laittanut puoltoista hunttia tablettiin :D Mun näpeissä ei raha vaan pysy. Vaan tablettia oon hinkunut jo puolisen vuotta joten ihan heräteostoksesta ei ole kyse! Voin pitää sitä kätevästi matkustaessa mukana (lentokoneessa ihan ykkönen), seurata koulussa tuntien pp-esityksiä, lukea kaikki kirjani siitä (kätevää kun ei tartte raahata yhtään kirjaa vaihtoon mukaan) ja katella sängynpohjalta tv-sarjoja, leffoja tms! Oon perustellu itelleni hyvin tän ostoksen ja nyt en malta oottaa että posti mulle tän pienen 7 tuumasen Samsungilaisen kiikuttaa. Mutta nyt oikeesti lopetan tuhlailun! 

Vaan eipä mulla tähän hätään muuta asiaa! Tulevat postaukset tulevat varmaan sisältämään paljon panikointia, epäuskoista päivittelyä, maanista suunnittelua ja hehkutusta ynnä muuta yhtä epävakaata. C'est la vie! 


4 kommenttia:

  1. Hoi! En muista oonko mitään kommentoinut, mutta itsekkin vaihtoon lähtevänä oon seurannut sun blogia jonkun aikaa :D

    Onko noi lentovaihtoehdot siis meno-paluu? Itse päätyisin ehkä jälkimmäiseen koska paluun kanssa ei oo niin tarkkaa! Ois kurja joutua lähtemään turhan aikasin pois vaan sen takia et saa istua uudessa hienossa koneessa :D ja välilaskut nyt on vaan jalotteluaikaa 8)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hola! Hei kiva löytää aina muitakin samassa tilanteessa olevia! Pittää laittaa sun blogi lukulistalle, niin voin sitten talvella kateellisena haaveilla Vietnamin helteissä kun itse värjöttelen Japanin talvessa :D

      Joo, noi on meno-paluu. En uskalla ostaa pelkkää menoa, kun sitten ei ikinä tiedä mihinkä hintaan saa paluulennon... yhtensuuntanen lippu kun saattaa välillä olla hävyttömän kallis. Vaan joo, oon määki periaatteessa jo päätyny tohon pitempään reititykseen. Lähetään sit kunnolla seikkailemaan ku maailman toiselle puolelle jokatapauksessa ollaan lähössä :D

      Poista
  2. Mäkin olen pidemmän aikavälin kannalla juuri siksi, että olisi mahdollisuus vielä säätää, jos siihen tarvetta ilmenee. Toisaalta jos seikkaileminen kiinnostaa niin jostai muista Aasian maista olisi varmasti halvempaa ostaa yhden suuntainen lippu takaisin Suomeen ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tää on kyllä just niin ärsyttävää kun ei yhtään tiedä mitä keväällä tekee, niin pakko ottaa riskejä ja toimia vähän silmät sidottuna :D Ois kyllä mahtavaa matkustella vaihon jälkeen, mutta ei kyllä kehtaa ihan senkään varaa laittaa lippujen ostoa... No turha jossitella, ostin jo tuon miljoonan välilaskun lennon :D

      Poista